پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



احداث 7 دستگاه پل در محور ترانزیتی کنارک ـ جاسک

تاریخ انتشار: 1392/03/11

ایوب کرد امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور ترانزیتی کنارک ـ جاسک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنارک اظهار داشت: هفت دستگاه پل بزرگ با دهانه‌ای 20 متری و 165 کیلومتر از طول این محور در قالب چهار قطعه در حال اجرا استوی افزود: این چهار قطعه شامل قطعه یک به طول 54 کیلومتر با 25 درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه دو با 25 کیلومتر طول و 10 درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه چهار با 52 کیلومتر طول و 15 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سه به طول 36 کیلومتر که به دلیل شرایط بد جوی و منطقه‌ای با عدم استقبال پیمانکار از فراخوان مناقصات روبه‌رو شده که در حال اجرا استمدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع هفت دستگاه پل موجود در طول مسیر تاکنون عملیات احداث پل‌های کهیر، سرکان، بیردف و بندینی به اتمام رسیده، پل رابچ با 87 درصد پیشرفت فیزیکی و پل کاروان با قطعه یک محور کنارک ـ جاسک در قالب یک قرارداد در حال انجام استکرد بیان داشت: احداث این محور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان هرمزگان و آرزوی چندین ساله مردم محروم منطقه است که می‌تواند سهم بسزایی در تغییر چهره منطقه به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌ها داشته باشدوی تصریح کرد: واضح است چنین پروژه‌ای با حجم کار بالا در سطح منطقه‌ای بسیار وسیع و مهم تلاش تیمی دقیق و هماهنگی، پشتیبانی، اجرا و نظارت را می‌طلبد و امید آن می‌رود دست اندرکاران با درک صحیح از تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تسریع و اختصاص اعتبارات لازم احداث محور چابهار- بندر عباس اهتمام خود را در تکمیل این پروژه به کار بندندمدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اذعان داشت: پروژه ایجاد مسیر چابهار - کنارک - جاسک از مهرماه سال 1387 آغاز و اعتبار کلی آن 235 میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون 185 میلیارد تومان قرارداد منعقد و 100 میلیارد تومان هزینه شده استکرد افزود: با حسابی ساده، هزینه ماهیانه اجرای این پروژه معادل یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان است که این رقم دو برابر کل هزینه‌های عمرانی شهرستان کنارک در بخش راه است و با توجه به مسیر فعلی دسترسی چابهار از طریق ایرانشهرـ بم ـ جیرفت ـ بندر عباس به طول هزار و 135 کیلومتر در صورت احداث و تکمیل محور جدید 530 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد بودوی بیان کرد: این امر موجب تسهیل ترانزیت زمینی کالا از چابهار به بندرعباس، توسعه مناطق همجوار، اقتدار استراتژی نظامی و در دست داشتن ابتکار عمل در منطقه، کاهش تلفات جانی مردم منطقه در زمان سیلاب‌ها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از طریق ناوگان حمل و نقل در مسیر ایمن خواهد شدمدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بدیهی است احداث چنین مسیری با مشکلاتی نیز روبه‌رو باشد این مشکلات با توجه به وضعیت موجود در منطقه گاهاً خاص و منحصر به همان جا است که در این مورد خاص وضعیت اعتباری، عدم همکاری مردم در تملک اراضی بایر و خشک، عدم همکاری ارگان‌های دولتی از این دست است


























مشخصات:
نظرات: *